4X-Helg i Hemlingby

Den här helgen har tillbringats av två st. four-cross speckade dagar i Gävle, på en bana utöver förväntningar. Dock var det väldigt lite folk som närvarade så det fick bli en ihopslagen klass med elit och junior. Vilket gjorde att det blev mycket action. Samt en chans att se hur mycket man hade kvar för att hänga med toppen.

Den första dagen var en dag med mycket vind, och kvaltiden räckte för en andra plats. Sedan blev det en tredje plats i tävlingen.

Den andra dagen gick inte lika flytande och jag landade på en tredje plats efter kvalet. Sedan blev det ett race med mycket närkamp och plats byten. Och jag fick mej en tredje plats där med, och hamnade då i B final.
Som sen i sin tur inte gick så bra med en dålig start och sedan en krash i ett försök på en omkörning.
Så jag slutade då på en fjärde plats.

Men det har varit en rolig och actionfylld helg. Med mycket action samt skönt väder (dock en campingplast som aldrig ska få mitt intresse igen).
Andra pallplatsen i karriären

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0